Ara
  • Yazarın fotoğrafıMehmet Ekicier

TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ PARASAL SINIRLAR

Güncelleme tarihi: 3 gün önce

Tüketici hakem heyetlerinin görev alanını belirleyen parasal sınırlar nedir?

Tüketici hakem heyetlerinin görev alanını belirleyen başvuru sınırları tüketici uyuşmazlıklarının değerleri açısından her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ilan edilen yeniden değerleme oranında tekrar belirlenmektedir.

Bu kapsamda

2024 yılı için;

• 104.000 Türk Lirası altında bulunan uyuşmazlıklarda İlçe veya İl Tüketici Hakem Heyetlerine başvuru yapılması zorunludur.

2024 yılı için;

• 104.000 Türk Lirası ve üzerindeki uyuşmazlıkların karara bağlanması amacıyla tüketici hakem heyetlerine başvuru yapılamaz.

Söz konusu uyuşmazlıkların çözümü için 6502 sayılı Kanun’un 73/A maddesi kapsamında sırasıyla dava şartı arabuluculuk müessesesine ve tüketici mahkemelerine; tüketici mahkemeleri bulunmayan yerlerde ise asliye hukuk mahkemelerine başvurulması gerekmektedir.

5199 SAYILI HAYVANLARI KORUMA KANUNUNA GÖRE İDARİ PARA CEZALARI

5199 sayılı hayvanları koruma kanunu 28. madde kapsamında belirlenen idari para cezaları açıklamalı olarak aşağıda anlatılmıştır. Madde 28. a): 4 üncü maddenin (k) bendinin ikinci cümlesi hükmüne aykı

Emekli Maaşına Banka Tarafından Bloke Konulamaz.

Yargıtay son kararında milyonlarca emekliyi ilgilendiren bir karara imza attı. Kararda emekli maaşını teminat göstererek kredi kullanmış emeklilerin kredi ödemeleri geciktiği takdirde bankanın bloke v

Veri İşleyen Kimdir ve Temel İlkeler

Veri İşleyen Kimdir? Veri işleyen, veri sorumlusu adına kişisel verileri kendisine verilen talimatlar çerçevesinde işleyen gerçek veya tüzel kişilerdir. Veri işleyenin faaliyetleri veri işlemenin daha